Het Walt Disney Company is een bekende mediabetoging gevestigd in de Verenigde Staten. Het is al sinds 1957 openbaar genoteerd met zijn aandelensymbool DIS. Recentelijk was zijn aandelenkoers gerecordeerd met 105.22 met een marktkapitalisatie van 192.2 miljard dollar. De financiële situatie van deze onderneming kan worden geëvalueerd door naar haar omzet in de afgelopen maanden te kijken.
Volgens de meest recente gegevens van 8 februari 2023, heeft The Walt Disney Company geen omzet voor de betreffende periode gerapporteerd, maar schatten ze een omzet van 210.657 miljard dollar voor die kwartaal. Teruggaand naar 8 november 2022, rapporteerde het bedrijf een omzet van 2.015 miljard dollar, zonder een geschat bedrag voor die periode. Op 10 augustus 2022 verdienden ze 21.504 miljard dollar omzet die hoger was dan het geschatte bedrag van 0 en op 11 mei 2022 verdienden ze 19.249 miljard dollar die licht lager was dan hun vooraf geschatte bedrag van 21.02832 miljard dollar voor dat kwartaal. Ten slotte meldden ze op 9 februari 2022 een omzet van 21.819 miljard dollar die ook het schatting van 17053 miljoen dollar voor de betreffende periode overtrof.
Deze cijfers laten duidelijk zien dat The Walt Disney Company in de afgelopen maanden een gestage groei in haar opbrengsten heeft laten zien en dat het momenteel in een gezonde financiële toestand verkeert ondanks enkele kleine verschillen tussen het daadwerkelijke en geschatte inkomen af en toe vanwege externe factoren zoals pandemieën of andere economische scenario’s die de consumentengedrag of reisbereidheid beïnvloeden. Bovendien, wanneer rekening gehouden wordt met hun sterke balans en cash flow-positie waarbij hun grote marktkapitalisatiegrootte; is het veilig om te concluderen dat The Walt Disney Company momenteel in een sterke financiële positie zit en ook in de toekomst winstgevend zal blijven zolang zij deze hoge standaarden die zij zelf hebben gesteld in stand houden en blijven investeren in contentproductie in zowel digitale als fysieke formaten en hun aanwezigheid uitbreiden in nieuwe internationale markten zoals India etc.